Przejdź do treści

Zaprojektowane na bazie na prawdziwej historii

W 2013 roku grupa przyjaciół założyła studio ilustratorsko-projektowe DINKSY, z dala od dużych centrów gospodarczych, w sercu przyrodniczego raju, na polsko-czeskiej granicy. Studio miało być miejscem, w którym będzie można pracować inaczej: bez zbędnych struktur, nadmiernie rozdmuchanych procedur oraz przerostu zarządzania nad realizacją ciekawych projektów.

Przez pierwsze dwa lata przeżywaliśmy koszmar niedogadywania się. Przełożenie założeń teoretycznych na praktykę okazało się bardzo trudne. Konflikt narastał i doprowadził nas do momentu, w którym sięgnęliśmy po pomoc z zewnątrz.

Przez kolejne dwa lata byliśmy w procesie superwizji prowadzonej przez Izabelę Butniewicz–Folusiak (certyfikowaną psychoterapeutką Europejskiego Stowarzyszenia Psychoterapii Gestalt). Dopiero wtedy zaczęliśmy się słyszeć i rozumieć, a nie tylko słuchać i denerwować.

Odkryliśmy, gdzie leżał problem naszych kłopotów z komunikacją – w braku zaufania oraz różnym rozumieniu słów, które do siebie wypowiadaliśmy. Inaczej rozumieliśmy nawet podstawowe komunikaty. Ujawnienie przed sobą, co dla nas znaczą dane zwroty, było początkiem zmiany w sposobie funkcjonowania naszego zespołu.

Staliśmy się płynnie współpracującą ze sobą grupą. Miało to bardzo duże przełożenie nie tylko na komfort i tempo pracy, ale też na wyniki finansowe. Nasze doświadczenie postanowiliśmy zamienić na uniwersalne narzędzie, które może pomóc także innym zespołom się lepiej ze sobą porozumiewać. Tak powstały Otwarte Karty®.

Do procesu projektowego zaprosiliśmy agencję strategiczno–badawczą Very Human Services oraz Mirelę Pawlikowską z Centrum Szkoleń i Rozwoju Osobistego MERITUM. Efektem rocznego procesu projektowego są Otwarte Karty®.

Studio
Ilustratorsko-projektowe
Dinksy

Za Otwartymi Kartami® stoi zespół studia ilustratorsko-projektowego DINKSY, czyli grupa projektantek i projektantów, która spotkała się ze sobą w 2013 roku. Postanowiliśmy, że będziemy pracować inaczej – bez struktur oraz w przyjaznej atmosferze, dlatego też funkcjonujemy w turkusowym modelu zarządzania.

Otwarte Karty® są oparte na prawdziwych doświadczeniach komunikacyjnych zespołu w składzie: Urszula Szwed, Anna Jach-Falkiewicz, Alicja Woźnikowska-Woźniak, Anna Pillar, Justyna Świerczek, Marek Chmiel.

Więcej o tym, czym jeszcze zajmują się DINKSY na: www.dinksy.com.pl

Agencja
strategiczno-badawcza
Very Human Services

Otwarte Karty® „pracują” na emocjach, postawach, zachowaniach w komunikowaniu się z innymi. Mają służyć ludziom, dlatego zostały zaprojektowane zgodnie z metodykami human-centred. Nad procesem projektowym – od koncepcji po walidację produktu – czuwała Iza Bernau-Ławniczak.

Iza jest projektantką usług i produktów oraz szefową projektów Customer Insights w agencji strategiczno-badawczej Very Human Services.

Więcej o tym, czym zajmuje się VHS na: www.veryhuman.pl

Konsultacje merytoryczne produktu

Mirela Pawlikowska – trenerka treningu interpersonalnego. Należy do Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, w którym uzyskała rekomendację II stopnia. Kompetencje poszerzała w Instytucie Gestalt na kierunkach: podstawy pracy z ciałem oraz doświadczalny proces grupowy. Wykształcenie zdobywała także na Studium Socjoterapii i Studium Edukacji Psychoseksualnej u Wiesława Sokoluka.

Zdobyte doświadczenia przekazuje uczestnikom na prowadzonych przez siebie warsztatach i treningach. Jest współzałożycielką Centrum Szkoleń i Rozwoju Osobistego MERITUM w Katowicach.