Problem:
Złożony z samych mężczyzn zespół IT, który współtworzył dział od początku istnienia firmy (10 lat).
Do zespołu dołącza świeża absolwentka studiów (24 lata).
Okazuje się, że zespół nie potrafi w żaden sposób nawiązać kontaktu i relacji zawodowej z nową członkinią zespołu. Ona nie jest w stanie odnaleźć się w ich sposobie współpracy. Jest cenną – merytorycznie – pracowniczką, ale razem nie potrafią stworzyć zespołu.
Co dały Otwarte Karty:
Stworzyły kontekst, w którym wszyscy (starzy i nowi) członkowie zespołu mogą ze sobą usiąść przy jednym stole i poznać się lepiej – w usystematyzowany i metodyczny sposób.
W bezpiecznych dla każdej ze stron warunkach wszyscy dowiedzieli się o sobie więcej, co dało początek do dalszych rozmów.
Jaki tego efekt:
- Skuteczne i bardzo szybkie (oszczędność czasu) wdrożenie nowej pracowniczki do zastanego zespołu.
- Odkrycie jej – bardzo cennych, a dotychczas nienagłośnionych – kompetencji.
- Znalezienie wspólnych obszarów zainteresowań między „starą” grupą, a „nową” członkinią zespołu.
- Lepsze wykorzystanie potencjału merytorycznego nowej pracowniczki.
Ile potrzebowaliśmy czasu, aby go osiągnąć:
Trzy godziny. W tym czasie przeprowadziliśmy trzy rozgrywki z książeczki ze scenariuszami (dołączona jest do zestawu), których zadaniem było otwarcie zespołu na siebie nawzajem.
Do tego celu skorzystaliśmy z propozycji: nr 1 „Rozgrzewka” – czas trwania 20 minut, nr 2 „Lubię/nie lubię” – czas trwania 1h oraz nr 4 „Nadużywam”.
Pozostały czas grupa spędziła na rozmowach, które wywołane zostały przez rozgrywki Otwartych Kart®(co też było istotną częścią tego konkretnego procesu).
Chcesz się dowiedzieć, jak dokładnie użyć zestawu Otwarte Karty®, aby pomóc sobie w szybszym wdrażaniu nowych pracowników do zespołu:
napisz na urszula.szwed@otwartekarty.pl, dostaniesz od nas szczegółową instrukcję, która pomoże w rozwiązaniu tego problemu.