Przejście między systemami zarządzania (od silosowego do otwartego)
Problem:
Menadżer na wysokim szczeblu przeszedł z firmy o strukturze bardzo hierarchicznej i silosowej do struktury otwartej i zwinnej.
Oba te światy są skrajnie różne w kontekście sposobu współpracy. Pomimo wieloletniego doświadczenia oraz kompetencji merytorycznych menadżera, zespół nie był w stanie skorzystać z jego potencjału.
Co dały Otwarte Karty:
- W pracy 1:1 menadżer dowiadywał się, w którym momencie dochodzi do niezrozumienia między nim, a zespołem pracującym w formule otwartej.
- Zupełnie na nowo nauczył się komunikować z zespołem – w sposób, którego dotychczas nie praktykował.
Mierzalny efekt:
Firma była w stanie skorzystać z wartości merytorycznej, którą menadżer wniósł do zespołu, dzięki czemu nie musiała ponownie ponosić kosztów rekrutacji (a także kosztów zwolnienia pracownika o wysokich kompetencjach merytorycznych).