Przejdź do treści

Otwarte Karty® w sektorze pozarządowym – ujawnienie mobbingu w zespole

    Problem:

    Zespół złożony z pracowników o dużej rozpiętości kompetencyjnej: wysoko wykształceni menadżerowie i osoby wykonujące pracę fizyczną o niskich kompetencjach społecznych, co w efekcie dało ogromne nieporozumienia i niską skuteczność w realizacji zakładanych celów.

    Problem z zarządzaniem czasem pracy i z egzekwowaniem wykonywanej pracy.

    Co dały Otwarte Karty®:

    W trakcie rozgrywek całego zespołu (zarządzający i pracownicy) wyraźnie można było dostrzec mobbing, jakiemu poddają jedni drugich.

    Jasne było, że niemożliwym jest skuteczne zarządzanie, kiedy dochodzi do przemocy słownej.

    Mierzalny efekt:

    Jasna i szybka informacja, że bez zmian na poziomie zarządzających, zespół nie będzie nigdy realizował celów (dotychczas dokonywano – nic niedających – zmian w obszarze pracowników wykonujących pracę).