13 lipca 2019 roku nadszedł wielki dzień. Właśnie wtedy odbyła się oficjalna premiera Otwartych Kart®.
Gdynia Design Days to jeden z najbardziej rozpoznawalnych festiwali designu w Europie. Nie tylko z powodu wystawianych na nim produktów i usług, ale też z powodu wartości, jakie przedstawia. Wiedzieliśmy więc, że to idealne miejsce na premierę Otwartych Kart®. I stało się!
Warsztaty zatytułowaliśmy „Otwarte Karty® – narzędzie, które pomaga zamieniać się grupom w zespoły”.
Hasło to trafia w samo sedno tego, co karty mogą Wam zaoferować. Dedykowane są szczególnie pracującym ze sobą zespołom, jednak nie musicie tego traktować aż tak dosłownie. Pomogą także w grupie znajomych, rodzinie, a nawet związku. Ważne, aby używać ich do doskonalenia komunikacji, czy to swojej, czy zespołowej oraz by zwracać uwagę na wypowiadane komunikaty, które często nie znaczą dla nas tego samego, co dla innego człowieka.
Już troszkę wspominaliśmy o tym, skąd się wziął pomysł nasz autorski produkt. Dla zapominalskich – małe przypomnienie!
W ciągu kilkunastu miesięcy pracy w kobiecej ekipie, w dodatku w oparciu o turkusowy model zarządzania, co jest stanowczo na przekór naszym schematom i przyzwyczajeniom, pojawiły się utarczki.
Wzloty i upadki mają to do siebie, że atmosfera gęstnie i ciężko czasami wyjść z niej bez zdewastowania nerwów. Nam się udało! I to dzięki… rozmowie.
Na bazie tych doświadczeń postanowiliśmy, że tą odkrywczą myślą, jaką jest „Dialog pomaga!” podzielimy się z innymi.
Wraz z Izą Bernau-Ławniczak oraz Wojtkiem Ławniczakiem z Very Human Services przekuliśmy emocje, rady i wiedzę w Otwarte Karty.
To komunikacyjne narzędzie naprawia relacje przez komunikacje. Szczególnie polecamy po raz pierwszy zagrać z nami na dedykowanych warsztatach.
Ale spokojnie, sami też sobie poradzicie – przygotowaliśmy krótkie i klarowne instrukcje, które znajdziecie w środku każdego pudełka.
Jeśli jeszcze nie jesteście przekonani (niemożliwe, ale gdyby…) podsuwamy kilka tropów, w czym i kiedy możecie użyć Otwartych Kart®:
- w rozwiązywaniu konfliktów,
- w ułatwianiu komunikacji międzypokoleniowej,
- we wprowadzaniu nowych pracowników do zespołów,
- we wdrażaniu zmian w zespołach,
- w diagnozowaniu stylu i stanu komunikacji,
- w budowaniu innowacyjnych zespołów.